Kiviharrastajat ry Lohja

Puheenjohtajan palsta

Hyvää ankeaa alkusyksyä, hyvät kiviharrastajat. Kesä riemuineen, sääskineen ja kylmine vesineen lienee takana ja on taas aika arvioida mennyttä ja tulevaa.

Toimintamme viime keväänä ja loppukesästä on ollut lähinnä toimimattomuutta. Tämä ei toki ole kenenkään vika, jollei nyt sitten aivan yksilötasolla. Kesänviettotavat ovat erilaisia. Pääsyy viime kauden vähäiseen aktiviteettiin oli toki toimitilojen puute. On vaikeaa tehdä mitään yksin tai yhdessä, kun tiloja ei ole. Monen ihmisen aktiviteetin ansiosta saimme pidettyä kuitenkin toimintaamme yllä. Kävimme retkillä, tutustumassa kokeneiden ammattilaisteen toiminta- ja työtapoihin sekä niiden tuloksiin. Lisäksi järjestimme upeita korutyöiltoja. Myös luentotilaisuuksia järjestettiin ja osanotosta ja annista voisi olla ylpeä. Ehkä jopa opimme jotakin, ainakin osa meistä.

Tämän syksyn tärkein tavoite on saada hyvät toimintatilat, jotka myös sopivat harrastajaparkojen kukkarolle. Paikkoja on käyty katsomassa, ja toivoa on. Ja vaikka näyttäisi huonommalta, uskon, että yritystä ja halua riittää. Joka tapauksessa, kuten tässä porukassa voisi sanoa, kiveäkään ei jätetä kääntämättä.

Kiitos kaikille ja oikein hyvää syksyä.

Jarmo Laitinen